۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۶, دوشنبه

روش کار

قبل از این که در باره روش پیشنهادیمون برای کار تو این وبلاگ توضیح بدم لازم میدونم تشکر کنم از مشارکت عمومی که در خصوص اطلاع رسانی پیرامون برقرار شدن چنین پایگاهی توسط دوستان صورت گرفت و در طی فقط چند ساعت از راه اندازی این پایگاه به نحو چشمگیری این اطلاع رسانی رو صورت دادن که این نشانه اهمیت دادن اعضای جامعه مجازی به حقوق عمومی خودشونه و آمادگیشون برای مشارکت در ارتقاء شرایط موجود حاکم بر فضای نت بدون نیاز به سازمانها و تشکیلات " بالا سری " و با تکیه به اصل توسعه از پائین .
در خصوص روش کار به این نتیجه رسیدیم که بهترین راه اینه که طرح مسئله رو فقط از طرف خالق یک اثر بپذیریم چون ممکنه طرفداران اون به سرقتی معترض باشن ولی خود خالق اثر هیچ تمایلی به مطرح کردن اون نداشته باشه و دخالت کردن ما بشه همون پلیس بازی که ازش فراری هستیم . پس علاقه مندا ن به پیگیری برای مطالب دوستانشون باید اونها رو متقاعد کنن تا طرح مسئله کنن . طرح مسئله هم به این صورته که دوستان لینک مطلب کپی شده و مطلب خودشون رو با شرح خیلی کوتاه و خودمونی به آدرس وب لاگ ایمیل میکنن . بعد از چک کردن تاریخ نشر هر دو منبع با فرد یا پایگاه مورد نظر تماس میگیریم و موضوع رو بهشون اعلام میکنیم و آمادگی داریم تا جواب اونها رو هم منعکس کنیم ؛ در صورتی که ادعا بر حق بود امید واریم مطلب " به عاریت گرفته شده " حذف بشه ؛ و اگر در این مورد بی توجهی صورت گرفت از سایر دوستان کمک میگیریم که فرد یا پایگاه مربوطه رو به سایرین به عنوان سارق ادبی معرفی کنن . این پیشنهاد خام و اولیه است و قطعا از هر پیشنهاد بهتری استفاده میکنیم . پس ما رو با پیشنهادات و راهنمائیهای خودتون یاری کنید .
آدرس ایمیل وب لاگ :
afrk.blog@gmail.com

۲ نظر:

  1. اینکه صرفا توسط خالق اثر باشه همیشه کاربردی نیست. همین نمونه ای که اشعار اکبر اکسیر به نام حسین پناهی منتشر شد و همه خوشحال لایک کردن و ...
    بهتره اگه این وبلاگ شناخته شده و فعال هست این چیزها رو اطلاع رسانی کنه و شر بشه تا بلکه تلنگری بشه. (در حد اکثریت آرا و این صوبتا)
    حالا یه پشنهاداتی هم تو لایک خور مطرح شده که گزینه ای برای اعلام دزدی مطالب بذاره که بتونیم اعلام کنیم و ظاهرا از طرف لایک خور قابل قبول واقع شده. امیدواریم اونم انجام بشه و دزدها رو بیرون کنیم حتی :)

    پاسخحذف
  2. من در پاسخ نظر شما که در پست بعدی این وبلاک درج شده به این نظر شما هم اشاره کردم و میتونید اونجا اونو بخونید .

    پاسخحذف