۱۳۹۰ مرداد ۵, چهارشنبه

تصمیم‌گیری درمورد نحوه‌ی برخورد قاطع !

خُب بسیاری از دوستان مطلب قبلیِ ما پیرامون نظرخواهی درموردِ نحوه‌ی برخورد با کسانی که ازعمل زشتِ کپی‌برداریِ بدون ذکر منبعِ آثار دیگران عذرخواهی نمیکنن رو خوندن . خیلی از دوستان در کامنتدونی مهران نظراتشون رو گفتن ، خیلی ها هم به افرک میل زدن و بصورت خصوصی‌تر نظراتشون رو با ما درمیون گذاشتن که جا داره مراتب تشکر تیم افرک رو به این دوستان ابلاغ کنم . همونطور که در جریانید تنی چند از به اصطلاح نویسندگان نه تنها در مقابل خواسته‌ی همه‌ی ما مبنی بر ذکر منابع پستهاشون تمکین نکردن که شروع به فحاشی و اعمالی نظیر این کردن که البته عملی‌ست مردود و ناشی از ضعف شخصیت افراد . القصه ، با خوندن میل‌ها و کامنتهای شما ، راهکارهای زیر منطقی تر و عملی‌تر از بقیه به نظر میرسه و ما مجددا این‌ها رو به نظرخواهی میذاریم . آیتم یا آیتم‌هایی که بیش از همه بهشون اقبال بشه ، اهرم مورد استفاده‌ی افرک در مقابله با این گونه برخوردها خواهند بود ، ضمنا میتونید ترکیبی رای بدید ، مثلا ممکنه همه متفق‌القول باشن که اجرای همزمان همه‌ی موارد زیر لازمه :


1. مانند عملی که چند وقت پیش هم در گودر برای مورد دیگری استفاده شد ، افراد جهت بلاک و آنسابسکرایب وبلاگشون معرفی بشن !
2. متن ایمیلی تهیه بشه و از "همه‌ی دوستان" خواسته بشه تا این متن رو برای شخص متخلف میل کنند !
3. امکانی فراهم بشه ، تا نام شخص و سایتش در موتورهای جستجو قابل سرچ باشه و ازین راه بشه فرد رو در بیرون از گوگل ریدر هم رسوا کرد !
4. برای متخلفین گودری معرفی به گوگل جهت بستن حساب کاربری شخص مورد نظر !
5. با ادمین لایک‎‌خور صحبت کنیم تا این‌گونه سایتها رو از لیست خودش خارج کنه و اجازه‌ی گردش مطالبشون رو ازشون بگیره !

فقط این موارد باید همزمان اجرا بشه ، حالا هر موردی که رای آورد فرقی نداره :


الف) افرادی که دوست دارن زحمتی که این چند وقته کشیده شده موثر واقع بشه ، اینجا باید حمایت گسترده‌ی خودشون رو ابراز کنن و با یک حرکت هماهنگ و دسته‌جمعی ، برآیند فشار وارد بر شخص متخلف رو بالا ببرن .
ب ) این حرکت فعلا در گودر انجام میشه . ممکنه روشی که اینجا اتخاذ میشه در شبکه‌ای مثل فیس‌بوک عملا شدنی نباشه ! هنوز افق دیدِ ما فیس‌بوک رو دربر نداره ، در زمان مناسب راهکاری مناسب با ساختار اون هم طراحی میشه !
ج ) جدیدا این ایده هم به ذهن عده‌ای آدمِ حقیر رسیده که از مجرای تخلف (حالا از راههای متفاوت) دیده بشن و کاری بکنن که مثلا از طریق معرفی از وبلاگی مثل "از راست کپی کنید" و شر شدن مطالب این سایت توسط افرادی سرشناس در گودر ، نامی برای خودشون دست و پا کنن ! بنابراین از تمامی دوستان خواستاریم از حرکتهای فردی و تکروی ( نت نوشتن با استناد به نت افرک – روی مطلب افرک نتِ جدید زدن و ... ) خودداری کرده و همه از سیر "متحدِ" سایت پیروی کنن تا امکان سواستفاده فراهم نشه .
د ) یک قسمت از سایت هم اختصاص پیدا میکنه به افراد متخلف و نام خودشون و سایتشون تا زمانی که خواسته‌ی "ما" تحقق پیدا نکنه در اون قسمت باقی خواهد ماند .

۲ نظر:

  1. 1 و 3 و 4
    5 هم البته خوبه، ولی خب سخته به نظرم

    پاسخحذف
  2. اتفاقا 5 از همه راحت تره که! چون من قبلا این پیشنهاد رو به خود لایکخور هم دادم و استقبال کرد و گفت فقط سیستم شکایت راه انداختن کار میبره که الان نمیتونه انجام بده. حالا اگه این سیستم بطور توافقی خارج از لایکخور این بلاگها رو شناسایی کنه دیگه مشکلی نیست. شهروند نرمال جان، یعنی واقعا شماره 4 (گوگل) راحت تر از صحبت با لایکخور فارسی زبان خودمونه؟
    من خب رای که میدم شماره 5 و شماره 1 هست

    پاسخحذف