۱۳۹۰ تیر ۲۹, چهارشنبه

با متخلفان چه کنیم؟

دوستان همونطور که میدونید در طی مدتی که این وبلاگ برای پیگیری موارد اختلاف نظر در خصوص مالکیت معنوی آثار شما دوستان شروع به کار کرده با نظر مساعد اکثر عزیزان بیشتر شکایات مطروحه منجر به حذف مطلب کپی شده یا ذکر منبع و گاها متن عذر خواهی شده و همینطور موج گسترده ذکر منابع در نشر مطالب در هر گوشه از فضای مجازی به چشم میاد .
اما متاسفانه با چند مورد محدود مواجه شدیم که یا پاسخی به مکاتبات ما ندادند یا نسبت به اصلاح مورد ذکر شده هیچ اقدامی نکردند.
حالا ما در مقطعی قرار گرفتیم که پس از اخطار به متخلفان باید اقدام قاطع تری رو نسبت به اونها انجام بدیم.
با توجه به این مهم که ما یک مرجع حقوقی و قانونی نیستیم و یک گروه کوچک مردم نهاد هستیم تنها اقدامی که میتونیم انجام بدیم یک اقدام جمعی و هماهنگ هست از طرف همه افرادی که این موضوع رو مهم میدونن و قصد بهبود نسبی شرایط در فضای مجازی رو دارن.
لازم میدونیم که نظرات شما رو بشنویم و در موردشون تبادل نظر کنیم تا بهترین راه و موثر ترین راه رو که مورد قبول اکثریت دوستان قرار بگیره به کار بگیریم.
لطفا ضمن اطلاع رسانی در این خصوص نظرات خودتون رو به صورت کامنت چه در وب لاگ و چه در ذیل فید این پست در گودر مطرح کنید .
پی نوشت : نظرهائی که حتی جهت شوخی و طنز مطرح بشه ممکنه توسط دیگران پرداخته و به بهترین راه تبدیل بشه لذا از ارائه نظر دریغ نکنید .
ممنون

۲ نظر:

  1. سلام. فک کنم اول از همه باید صفحه‌ای ایجاد بشه با امکان جستجو و نام و نشانی متخلفین داخل اون ذکر بشه.
    همچنین اگر امکان داشته باشه با ایجاد یک افزونه‌ی فایرفاکس، این امکان به وجود بیاد هر زمان که شخص وارد یک وبلاگ یا وب‌سایت متخلف شد، بهش اخطار داده بشه که این شخص قانون کپی‌رایت رو نقض کرده.

    پاسخحذف
  2. بنظر من باید یه صحبتی با لایک خور بشه. اینکه وبلاگ مورد نظر رو برای بار اول جریمهء امتیازی بکنه و برای بار دوم از توی لیست وبلاگها حذف کنه.

    پاسخحذف